woensdag 19 januari 2011

Escher en zijn uitspraken.

Hallo beste lezers, hier ben ik weer. Vandaag heb ik voor jullie enkele bekende bekende uitspraken van Escher opgezocht.
" Ik geloof dat het maken van prenten, zoals ik dat doe, bijna alleen een kwestie is van: het zo verschrikkelijk graag goed willen doen"

" Om vrede te hebben met dit rare leven; om te aanvaarden wat wij niet begrijpen; om rustig af te wachten wat ons te wachten staat; moet je wijzer zijn dan ik ben"

" De dingen die ik wil uiten zijn zo prachtig en zuiver"

" Zo laat ons dan proberen om de berg op te klimmen, niet door te trappen op wat er onder ons ligt, maar door ons op te trekken aan wat zich boven ons bevindt, voor mijn part aan de sterren; amen"

Sommige van zijn uitspraken snap ik niet echt zo goed. Maar er zitten ook een paar zeer mooie uitspraken tussen, zoals; " Ik geloof dat het maken van prenten, zoals ik dat doe, bijna alleen een kwestie is van: het zo verschrikkelijk graag goed willen doen" Ik vind dit persoonlijk een heel mooie uitspraak, omdat het ook echt klopt. Iemand die niet graag met iets bezig is zal het nooit met zoveel toewijding doen. Ja Escher, hoe meer ik over hem opzoek, hoe interessanter ik hem vind!

Zo, ik hoop dat jullie weer een beetje meer weten over het leven van Escher. Morgen vertel ik u nog een beetje meer over zijn leven. Dus hopelijk tot morgen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten